Misty mountains ( the hobbit )

24 augustus 2015 - Lajes Do Pico, Portugal

Deze dag besloot ik het hele eiland rond te cruisen met mijn bolide om zo de prachtige natuur van Pico te verkennen. Na het ontbijt nog even mijn kamer een beetje opgeruimd ( ja, want morgen is het weer zover, dan ga ik naar het volgende eiland Faial ), daarna gelijk in met dikke bak gestapt en gassen maar. Had ook mijn boek mee genomen, broederband ( zelfde schrijver als de grijze jager voor wie dat wat zegt ) voor het geval dat. Mooie plekken gezien en natuurlijk weer de nodige uitstapjes van de gebaande padden af. Twee keer een kratermeer gevonden en bij een van de twee had ik besloten om aan de rand mijn boek te pakken en lekker te gaan lezen. Op deze hoogte was het niet te warm en ook niet te koud, gewoon precies goed voor mij. Wat is er nou lekkerder dan een boek lezen in de omgeving waar het boek zich ook ongeveer afspeelt.

Op een gegeven moment komen er andere mensen aan en dan komt toch het kind in mij naar boven om als een soort grijze jager ongezien te blijven. Weet niet of het gelukt is, maar ze reageerde in ieder geval niet op mij ( misschien dachten ze dat is weer zo'n randdebiel ). Na een bladzijde of 30 te hebben gelezen, besloot ik weer verder te cruisen naar andere mooie plekjes. Ook een lege krater bezocht en hier heb ik vleermuizen gespot. Dat is zo ongeveer het enige wildlife wat ik op het land aantref, naast een hele hoop vogels.

Waar de titel misty mountains op slaat. het landschap deed mij sterk denken aan The Hobbit en de bergen waren vrijwel de gehele tour in nevelen gehuld.

Rond een uur of 5 terug gereden naar mijn hotel om de laatste spulletjes klaar te leggen, zodat ik niks vergeet de volgende morgen. Even gedoucht en klaar voor het avondeten. De laatste avond besloot ik echt iets op te zoeken wat toch voor een restaurant kon doorgaan. Ik had op internet gelezen dat in Madelena veel restaurantjes zitten met goede beoordelingen. Eentje sprong er direct uit vanwege zijn grappige architectuur, Cela Bar. Op zoek gegaan naar het desbetreffende restaurant en na lang zoeken toch eindelijk gevonden. Het zag er best chique uit en de mensen die er binnen zaten, waren iet helemaal mijn type mens. Het was een een wijnbar, waar alle soorten wijnen konden worden geproefd, helemaal mijn ding natuurlijk. Na een beetje rond het restaurant te hebben gelopen, dacht ik fok it, gewoon naar binnen gaan en dan zien we dan wel weer. Kreeg een tafeltje aangeboden binnen, maar het was prachtig weer en ondanks dat iedereen binnen zat, besloot ik buiten te gaan zitten om van het prachtige uitzicht te genieten. Vanaf het terras, wat op de eerste verdieping zat dus eigenlijk meer een balkon, keek ik uit over de zee en kon ik zo Faial zien liggen, het volgende eiland.

Heerlijk gegeten in dit restaurant, was wel iets meer kwijt dan een saai terrasje maar het was het waard. Rond half 10 weer terug gereden naar mij hotel, maar het was inmiddels donker geworden en mijn hotel lag ongeveer aan de andere kant van het eiland. Ik besloot de weg door de bergen te nemen, misschien zou ik nog wat wildlife zien en ik hoefde niet door de vervelende kustdorpjes heen, waar je maar 50 mag. De weg door de bergen was niet verlicht en dit maakt het extra avontuurlijk. Lekker scheuren door de bergen in het donker is een leuke bezigheid, merkte ik. Twee steenmartertje gezien en dat was het wel. Daarnast kreeg ik bijna een hartaanval, omdat tijdens het rijden er ineens koeien op de weg stonden die uit het donker ineens voor mijn auto stonden. Was even schrikken maar was ook wel weer grappig. 'S avonds laten de boeren waarschijnlijk de hekken open van de wei om de koeien lekker los te laten lopen.

Ook nog twee geestverschijning mogen meemaken, eentje tijdens het rijden ( een witte plastic zak die greizelig heen en weer waaide, ja in het donker ziet alles er anders uit ) en eentje in het dorpje waar mijn hotel zit, Lajes Do Pico. Hier liep ik naar mijn hotel terug toen ik in een donker steegje een witte gloed heen en weer zag schieten. Weer terug gelopen naar dat steegje en het bleek een spierwitte kat te zijn.

Bij mijn terugkomst in Lajes ontdekte ik dat er een "groot" ( voor een klein dorpje ) festival aan de gang was. Natuurlijk nergens parkeerplek en weer de auto ergens boven op een berg geparkeerd. Het was al tegen elf uur en en besloot even te gaan kijken wat het festival inhield. Niks voor mij kwam ik al achter. Ten eerste as het niet zo gek druk en ten tweede, wat een bagger muziek. Nou houdt ik wel van een beetje dance muziek, maar dit was simpelweg gewoon stamp muziek waar ik totaal niks mee heb. Ben maar naar mijn hotel gegaan en gaan slapen. Op naar de volgende dag, een nieuw avontuur, met de boot naar Faial. Ik groet u en I'll be back!

1. Ingrid:
    25 augustus 2015
    Heeerlijk verhaal weer om te lezen,je lijkt je toch steeds meer op je gemak te gaan voelen zo in je up. Een restaurant instappen gaat je steeds beter af,wat eerst nog een gewoon maccie was, is nu al bijna een culinair restaurant.
    Ben heel benieuwd naar je fotoos na al je Verhalen.
    Fijne laatste dagen nog! Dikke kus van ons.
  2. Heidy:
    26 augustus 2015
    Leuk wakker worden met je reisverslag. Kopje koffie erbij een een heel leuk verhaal lezen. Heb de grijze jager niet nodig ...
  3. René:
    26 augustus 2015
    Ik leen even rene het account haha. Leest op de Ipad wat makkelijker dan op mijn telefoon. Zit ook met een kop koffie jouw verslag te lezen. Lees elke dag je verslagen. Leuk om te horen hoe je alles beleefd. Je hebt veel te regelen met vliegen en auto's huren en je doet het toch allemaal maar!! Heel veel plezier nog en ik kijk weer uit naar je volgende verslag. Gr karin