Avond eten

21 augustus 2015 - Lajes Do Pico, Portugal

Aanvulling op mijn vorige blog. Het avondeten was weer een uitdaging. Dit keer niet vanwege het heimwee gevoel of iets anders, nee het was letterlijk een uitdaging om een gezellig restaurantje te vinden. In Frankrijk loop je een willekeurig stadje in en je hebt overal verspreid gezellige terrasjes waar ze je smeekend naar binnen halen. Op de Azoren zit het net even wat anders. De Azoren zijn vrij klein en onbekend bij toeristen, ze zijn er wel en ook zeker wel veel voor deze eilanden, maar de eilanden zijn er nog niet helemaal op ingesteld, Dit merkte ik ook al met de weg aanwijzingen naar toeristische attracties.

In het dorp waar ik verblijf zitten wel een aantal restaurantjes, maar deze nodigen niet echt uit. Veel plastic stoeltjes en totaal geen sfeer. ik besloot een stukje te gaan rijden in de hoop ergens een mooi restaurantje te vinden met een aangename sfeer, want ja al ben ik alleen ik wil wel een beetje sfeer, misschien juist wel omdat ik alleen ben. Na een stuk gereden te hebben, niks gevonden, besloot ik om te draaien en toch maar in het dorp waar ik verblijf ( Lajes do Pico ) iets te eten. Ik kwam uit bij een restaurantje waar een paar mensen zaten te eten en dat zag er op zich goed uit. Hier besloot ik wat te gaan eten, want ja ik moest wel even wat eten. Bedieing was er snel bij, maar gelijk om te vragen wat ik wilde eten en drinken. Ik zat er net en wist niet wat ze hadden. Ze stelde mij als eerst de keuze vis of vlees. Doe mij maar vlees, met deze keuze ging ik door naar het volgende keuzemenu: kip of rund. Geef mij maar een lekker kippetje. Daarmee was ik door de vragenlijst heen, maar wist totaal niet wat ik zou krijgen. Het enige was dat ik kip kreeg met friet. Kon natuurlijk niet fout gaan, en gelukkig kwam ze met een normaal bord aan, kip filetjes en friet. Het eten was op zich te doen, alleen was de kip weer in knoflook gebakken. Het lijkt wel alsof ze hier een knoflook fetisj hebben. De bediening was overigens ook ontzettend traag en ongeorganiseerd. Ik wilde nog een drankje, wat zo te pakken is uit de koelkast die ik zelf zie staan, waar de bediening 15 minuten over deed. Vervolgens bediend zij eerst andere klanten en pakt dan, na de 15 minuten, het drankje doodleuk uit de koelkast waar ik bijna letterlijk naast zit. Laat ik het zo zeggen, Gordon Ramsey zou niks heel laten van dit restaurant. Al met al, ik heb weer gegeten en de volgende keer kijk ik wel op internet waar de leuke restaurantjes zitten, want ze zullen er heus wel zijn.

1. Heidy:
    Dat heet aanpassen Timo.
  2. Emma:
    22 augustus 2015
    Gewoon zelf naar die koeling lopen, zullen ze vast erg waarderen
  3. Ingrid:
    22 augustus 2015
    Hahaha,wat een leuke anekdote weer! Waar loop je toch allemaal tegenaan he in een vreemd land.En wat zijn we verwend hier in ons eigen kikkerlandje.
  4. Mariska:
    23 augustus 2015
    Haha, Timo.... op vakantie moet je alles rustig aan doen... relax en geniet. Laat je Nederlandse ongeduldigheid en haast los.
    xx
  5. Karin:
    23 augustus 2015
    Hahaha Wat een wijze spreuken allemaal hè tiempie!! Maar je zal toch eens ongelofelijke dorst hebben! !!!