Weer vliegen

21 augustus 2015 - Pico Timao, Portugal

Vroeg uit de veren om alweer te gaan vliegen, nee nog niet naar huis. Vandaag vlieg ik naar Pico, een kleiner eiland van de Azoren. Om 6:30 vertrokken vanuit het hotel. Het hele hotel was nog donker en niemand te bekennen in Furnas. Op weg naar het vliegveld nog even aftanken, want dit moet als je de auto weer inlevert. Had bijna de hele tank leeg gereden dus was 40 euro om hem weer vol te krijgen. Auto inleveren ging tien keer sneller dan het ophalen. Na de auto in ingeleverd te hebben, op naar de incheckbalie. En daar stond ik dan weer voor de douane, het punt waar je weer voorbij moet om bij je vliegtuig te kunnen komen. Alles in de bak, alles uit mijn zakken en riem af. Al mijn apparatuur moest ook uit mijn tas, zou niet weten waarom, want met zo'n scan moet je toch overal doorheen kunnen kijken. Algoed nog even een body search na de poortjes, deze was wel erg intiem, en zo kon ik weer gaan wachten op mijn vliegtuig. Dit keer geen grote airbus, maar een klein schattig propeller vliegtuig ( oké zo klein was hij nou ook weer niet, een slagen kleiner dan de airbus zonder straalmotoren ).

Vlucht duurde maar 40 minuten en kon weer beginnen met het ophalen van mijn auto. Ik had al snel mijn koffer, dus kon ik snel bij het verhuurbedrijf zijn, hopelijk voor de drukte. Kom ik de hal ingelopen staat er een man met een bordje "Timo Huipen". Ik dacht wat krijgen we nou, heb ik iets besteld waar ik niks vanaf weet? Hij stelde zich voor en gaf mij mijn veerboot ticket en een kaart van het eiland pico. Verder begeleidde hij mij naar de autoverhuurder en gaf mij nog wat extra informatie over het eiland. Goede, onverwachte service, ik had al in mijn planning gezet dat ik het ticket eerst moest ophalen voordat ik mijn auto inlever ( het ticket moet je namelijk kopen op het vliegveld en de haven is nog een stukje verder rijden ). Nu kan ik in 1 keer doorrijden naar de haven en daar mijn auto inleveren. Bij de auto verhuurder stond 1 persoon voor mij en ging eigenlijk lekker snel. Dit keer is mijn bolide geen ( redelijk ) luxe Renault Captur maar een simpele en vooral kleine Nissan Micra. Lekker scheurbakkie om het eiland weer onveilig te maken.

Avondeten komt er nog bij, zit nu lekker op mijn kamer te chillen dit verhaal te schrijven en te lezen. Foto's komen ook nog ( hoop ik ). Beetje problemen met de update van iphoto ( mac update heeft mijn iphoto eraf gegooid en kan foto's alleen maar importeren via iphoto vanaf een canon toestel )

1. Heidy:
    21 augustus 2015
    Op naar je volgende avontuur.
  2. Karin:
    23 augustus 2015
    Die captur was echt een auto voor jou denk Ik. Vind t ook een leuke auto! ! Zag ze Veel rijden in Frankrijk